Doe nu een aanvraag bij het Initiatievenfonds!

Het is zomer! Tijd om leuke dingen te doen, op vakantie te gaan (al dan niet in eigen land) en nieuwe initiatieven te nemen. Misschien heb je nu ook wel tijd om eindelijk eens met dat goede idee voor jouw straat of buurt aan de slag te gaan!

De gemeente kan jou daarbij helpen. We vinden het belangrijk dat de gemeente jouw idee ondersteunt en het makkelijk en leuk maakt om hier werk van te maken. Daarom kun je een combi-aanvraag indienen, zoals het vragen van een bankje in de straat of in het park, een muurschildering, een watertappunt, een sporttoestel, tafeltennistafel, een springkussen, een moestuin, gedeelde regentonnen, een picknicktafel voor de buurt, een vitrine voor de buurtkrant, noem maar op. Zo kunnen jij en jouw buren lekker van de zomer genieten.

In de gemeenteraad doe ik mijn best om ervoor te zorgen dat iedereen met een goed idee kan rekenen op steun van de gemeente om dat idee ook samen met anderen te realiseren. Zo voelt iedereen zich ook een beetje eigenaar van Utrecht, dat vind ik een mooie gedachte!
– Jantine Zwinkels, CDA Utrecht

Zie voor meer info en voorbeelden van andere initiatieven: https://www.utrecht.nl/bestuur-en-organisatie/initiatief-en-invloed/uw-initiatief/ en https://maex.nl/utrecht#/home.