Opknapbeurt voor winkelcentrum Overvecht

echt-overvechtDe gemeente heeft vandaag nieuwe maatregelen bekend gemaakt voor het opknappen van winkelcentrum Overvecht. Het belangrijkste onderdeel is een extra ontsluiting van het parkeerterrein naar de Brailledreef. Deze wens was vorig jaar al door winkeliers en de CDA-fractie uitgesproken.

CDA-fractievoorzitter Sander van Waveren: “We zijn heel blij met dit besluit. Overvecht is één van de beste winkelcentra in de regio, dat moeten we als gemeente ondersteunen. Dit besluit komt later dan wij gewild hadden, maar het is een grote stap in de goede richting!”

Door de crisis zijn de grote nieuwbouwplannen voor het gebied stilgevallen, maar het onderhoud lag al een tijdje stil. Vooral op zaterdag loopt het parkeerterrein helemaal vast. Na overleg met de winkeliersvereniging stelde het CDA de gemeenteraad daarom in 2013 al voor om de verkeersplannen uit te voeren.

Van Waveren: “Helaas kregen we toen geen steun van andere partijen: D’66, Groenlinks, SP en PvdA keken liever de andere kant op. We zijn blij dat het nieuwe college de problemen en onze oproepen wel voortvarend oppakt.”

Naast de extra ontsluiting van het parkeerterrein worden ook het groen en de wandelroutes opgeknapt. Sommige onderdelen zijn al gedaan, andere worden nog uitgewerkt.

Lees de hele brief van het college hier:

Het amendement van het CDA uit 2013 vindt u hier