Oplossing voor tramlichten Westplein in zicht

Foto: TramEr is een oplossing in zicht voor de problemen met de tramlichten rondom Westplein. Groenlinks-wethouder van Hooijdonk beloofde na vragen van het CDA in de raadsvergadering van 11 september 2014 dat de problemen in oktober opgelost zijn. In mei dit jaar stelde het CDA schriftelijke vragen met betrekking tot de verkeerslichten rondom de trambaan. De wethouder meldde daarbij dat er geen andere plekken bekend zijn waar zich structurele problemen voordoen.

Het CDA was daarom onaangenaam verrast vorige week te horen dat de verkeerslichten rondom de trambaan op het westplein ook niet functioneren.  Groenlinks-wethouder van Hooijdonk gaf toe dat de situatie verkeerd ingeschat is. De wethouder was in de veronderstelling dat de problemen snel opgelost zouden zijn, dat bleek niet zo te zijn. In de raadsvergadering deed ze de belofte in oktober een oplossing te hebben.

CDA-fractievoorzitter Sander van Waveren: “we houden de situatie scherp in de gaten. Iedereen in Utrecht moet veilig over straat kunnen”.

Deze toezegging is er één in een reeks van oplossingen voor verbetering van verkeersveiligheid die het CDA in de afgelopen maanden heeft aangedragen. Kent u ook nog een verkeersonveilige situatie in de stad? Laat het weten aan de fractie via cda@utrecht.nl .