Terugblik debat Nicolaikerk

Marloes Metaal (CDA kandidaat nr.2)

Gisteravond vertegenwoordigde Marloes Metaal het CDA bij het debat in de Nicolaikerk. Het debat ging over de rol van kerken in een stadse samenleving. Lees hier de terugblik en bekijk de foto’s!

Op dinsdag 18 novemberĀ debatteerde kandidaat-raadslid Marloes Metaal in de Nicolaikerk met vertegenwoordigers van SP, ChristenUnie, GroenLinks en PvdA over de rol van kerken in Utrecht. Het debat ging over de bestrijding van eenzaamheid bij ouderen, opvang van illegalen door kerken, de dreigende verschraling van zorg, duurzaamheid en de kosten voor onderhoud van kerken.

Wat vindt het CDA?

Het CDA heeft in dat debat aangegegeven dat de gemeente zijn ogen niet moet sluiten voor de enorm belangrijke rol die kerken spelen in het welzijnswerk in de stad. Via buurtpastoraat en zoveel bevlogen vrijwilligers worden ook mensen van buiten de kerken bereikt. Kerken spelen een verbindende rol in hun wijken. Daarom mag Utrecht wat het CDA betreft ook best wat guller zijn richting de kerken. Bijvoorbeeld als het gaat om onderhoud en restauratie. De grote, middeleeuwse kerken zijn ook nog eens een toeristische trekpleister in Utrecht, en daarmee een economische factor van belang. Je kunt niet zomaar het onderhoud daarvan laten liggen.

Bekijk hieronder foto’s van het Nicolaikerk debat.

Heeft u vragen over dit bericht? Stuur een mail aan cda@utrecht.nl.